' Dansk Unimog Klub Forum - Nato Trailer Stik
Dansk Unimog Klub Forum
Dansk Unimog Klub Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Dansk Unimog Klub
 Spørgsmål, svar, køb og salg.
 Nato Trailer Stik
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Lynx

Denmark
127 Posts

Posted - 07 Jan 2012 :  02:05:39  Show Profile  Reply with Quote
Nu har jeg jo så solgt den gamle Hummeltofte H100 trailer jeg fik med til min Mog, og købt en Nyere HMK trailer, ligesom den Henrik har efter sin 404.

Tror i så da ikke at den tidligere ejer har skovet alt ledningsnettet til NATO stikket på den.

Det var lidt nedern, da jeg egentlig bare regnede med at køre den til syn, eftersom den står som ny... jeg skal nok poste et billede :)

Nå.. mit spørgsmål, nogle der har et diagram til hvordan sådan et trailerstik skal kobles til? Skal den bare kobles ind over de andre lygter eller? I instrumentbrættet er der jo en lampe der hedder trailer, som skulle blinke med når man har trailer på.. så regner med at der er noget hokus pokus med det.

Baumann

Denmark
114 Posts

Posted - 07 Jan 2012 :  22:14:32  Show Profile  Reply with Quote
Kan det her bruges

http://www.neergaard.com/indhold/webside.asp?articleguid=4563&submenuid=4124&menuid=3395

Rodede selv med det for et års tid siden, da jeg skulle lave mit Nato stik om på GD'en til et alm 7 polet trailer stik.

Fik ellers et diagram fra en bekendt ved forsvaret den gang, men fik det smidt væk inden jeg kom i gang, så prøvede mig lidt frem og skilte baglygterne ad, så jeg kunne se hvilke ledninger der var til hvad.

Det lykkes til sidst.
Go to Top of Page

Lynx

Denmark
127 Posts

Posted - 08 Jan 2012 :  13:57:55  Show Profile  Reply with Quote
Det link er meget fint, men det er ikke hvordan ledningerne skal sidde i stikket jeg mangler.
Det er hvordan de skal tages fra unimoggen, om de bare skal køres ud fra baglygter eller hvordan.
For som sagt så er der jo en blink lampe inde i instrumentet der angiver om der er en trailer der blinker med.
Go to Top of Page

Henrik odgaard

Denmark
562 Posts

Posted - 08 Jan 2012 :  17:22:54  Show Profile  Visit Henrik odgaard's Homepage  Reply with Quote
Har du en polsøger og lidt strøm så tager du den da bare der fra.

mvh henrik
Go to Top of Page

Lynx

Denmark
127 Posts

Posted - 17 Jan 2012 :  18:23:35  Show Profile  Reply with Quote
jaa... er bare bange for at det ikke er så simpelt, men ellers må jeg jo være ligeglad med den blink indikator.

lige nu har jeg større problemer med starteren, og strømmen, den skal nok en tur forbi en autoelektrikker.
Go to Top of Page

martin blom

Denmark
392 Posts

Posted - 17 Jan 2012 :  18:32:11  Show Profile  Visit martin blom's Homepage  Reply with Quote
Hvad fejler starteren? Hvor bor du .......og hvordan går det med at starte når den er varm

Martin Blom
Østjylland Medlem nr.. 65
http://www.skysite.dk/blomsmog/

Edited by - martin blom on 17 Jan 2012 18:33:38
Go to Top of Page

Lynx

Denmark
127 Posts

Posted - 17 Jan 2012 :  19:14:18  Show Profile  Reply with Quote
Det er et par mærklige problemer syntes jeg, for det er ikke altid den samme fejl.

Når jeg trykker på startknappen, så klikker det bare, men starteren tørner ikke, andre gange klikker den slet ikke, og igen tørner den selvfølgelig ikke. min konklusion er at det enten er den kontakt der skal klikke der går stramt, og at kullene nok heller ikke er super.
Jeg skal i hvert fald have en til at banke på starteren hver gang den skal ud og køre.

ydermere har den lige pludseligt meget svært ved at tørne motoren, og det er både når den er kold og varm, hvor den førhen bare kørte rundt og startede, lyder det nu som om der næsten ingen strøm er på batteriet, og den skal tørne mange flere gange før den gidder tænde.

Når den er koldt plejer den at hoppe igang efter 1 sekundt på starteren, nu skal den have af flere gange... og den tørner ekstremt langsomt.

og for det ikke skal være løgn har den så fået en fejl når motoren kører... ligepludselig lyder lamperne op, varmeblæseren får mere strøm og det hele kører godt, hvorefter den går helt ned i power og lyser meget mindre.... sådan svinger den op og ned med nogle minutters mellemrum, og de power opture varer en 5-6 sekunder af gangen.

Med hensyn til at starte når den er varm, så har jeg ikke fået de klodser skiftet, jeg har fået dem hjem, og det er også planen at de skal på, men jeg tror at jeg samtidig vil pakke udstødnings Manifolden ind i Heatwrap, når det nu alligevel skal skilles af.

Jeg bor i Frederica.

De problemer er kommet efter jeg har købt den... undtagen det med at den ikke vil starte varm, dog kommer den rigtigt nok med pedalen i bund.
Go to Top of Page

martin blom

Denmark
392 Posts

Posted - 17 Jan 2012 :  19:23:55  Show Profile  Visit martin blom's Homepage  Reply with Quote
Det lyder mærkeligt- du har selvfølgelig været alle forbindelser igennem også stel til motoren.

Martin Blom
Go to Top of Page

ChristianM

Denmark
90 Posts

Posted - 17 Jan 2012 :  19:36:50  Show Profile  Reply with Quote
Dårlig stel, er et rigtigt godt bud, hellere et stelkabel for meget
Go to Top of Page

Lynx

Denmark
127 Posts

Posted - 17 Jan 2012 :  19:41:44  Show Profile  Reply with Quote
Ingen tegn på dårlig stel, hvilket heller ikke skulle have noget med starteren at gøre... men man må kunne skifte kul i sådan en fætter... den begynder så snart man hamrer lidt på den.
Go to Top of Page

martin blom

Denmark
392 Posts

Posted - 17 Jan 2012 :  19:57:20  Show Profile  Visit martin blom's Homepage  Reply with Quote
Næh men sammen med den pludselig ændret spænding i lamperne virker det mærkeligt.

Martin Blom
Go to Top of Page

Lynx

Denmark
127 Posts

Posted - 17 Jan 2012 :  20:07:03  Show Profile  Reply with Quote
det er rigtigt... har dog været alle stelkabler igennem, og ingen ser mistænkelige ud, eller er løse.. og det startede bare fra den ene dag til den anden...
Go to Top of Page

ChristianM

Denmark
90 Posts

Posted - 17 Jan 2012 :  21:24:22  Show Profile  Reply with Quote
Og alle kabelforbindelser på starteren er i orden ?.

Medlem nr. ???
Go to Top of Page

Lynx

Denmark
127 Posts

Posted - 17 Jan 2012 :  21:38:57  Show Profile  Reply with Quote
jeps... det er derfor jeg frygter at der måske er noget andet galt.
Go to Top of Page

martin blom

Denmark
392 Posts

Posted - 18 Jan 2012 :  13:23:56  Show Profile  Visit martin blom's Homepage  Reply with Quote
Prøv lige at måle spændingen mens du kører. Det kan jo være galt med generatoren. Er spændingen generalt for lav eller bliver den for høj når det hele lyser på

Martin Blom

Edited by - martin blom on 25 Jan 2012 15:10:39
Go to Top of Page

Lynx

Denmark
127 Posts

Posted - 18 Jan 2012 :  14:12:48  Show Profile  Reply with Quote
Ja det skal jeg lige prøve at måle... det må jeg indrømme jeg ikke har prøvet endnu.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Dansk Unimog Klub Forum © 2000-06 Snitz Communicatiöns Go To Top Of Page